bel ons +31 (0)85 044 18 96

Hoe gaat HMSHost om met allergeneninformatie?

geplaatst op 10-07-2017

HMSHost is onderdeel van de Autogrill Group, is een van werelds meest toonaangevende vernieuwers op het gebied van luchthavenwinkels en -catering. HMSHost is binnen Nederland zowel in de luchtvaart, als op stations, als in winkelcentra een grote speler. Ze hebben verschillende concepten om iedere doelgroep te kunnen bereiken.

 

Als horeca-exploitant is HMSHost verplicht om de allergeneninformatie op orde te hebben. Maar naast deze verplichting, zien ze het ook als een service naar gasten om de allergeneninformatie toegankelijk te maken. Hiervoor hebben ze een manier gezocht, waarbij de informatie snel beschikbaar is voor de gast en waarbij de medewerkers niet belast worden. Op dit moment halen ze daarom de allergeneninformatie uit PS in foodservice op.

 

Per outlet is het verschillend hoe deze allergeneninformatie getoond wordt. Op veel locaties staan bordjes met de vraag om een allergie of intolerantie kenbaar te maken bij het personeel. Bij de producten zijn namelijk vaak bordjes geplaatst met alleen de naam en de prijs van het product. Als een ingrediĆ«nt verandert, hoeft dus niet het gehele bordje vervangen te worden. In andere outlets zijn de producten voorverpakt en worden de allergenen op het etiket vermeld. Indien er informatie wordt opgevraagd bij medewerkers, zoeken ze dit nu nog op papier op. Maar volgens Maarten van der Linden (Manager Food & Beverage Control bij HMSHost) is het de wens om dit zo spoedig mogelijk digitaal op alle locaties voor medewerkers en gasten beschikbaar te hebben. Voor HMSHost is het belangrijk dat de gast de controle behoudt en dat de gast niet afhankelijk hoeft te zijn van de medewerker. Dit sluit goed aan bij de digitalisering binnen HMSHost.

 

In de toekomst willen ze ook de voedingswaarden uit PS in foodservice gaan ophalen. Volgens Maarten merkt HMSHost namelijk dat de vraag van consumenten naar informatie over voedingswaarden toeneemt. Op deze manier kunnen ze de gast optimaal helpen bij het maken van een keus die past bij de wensen van de gast.

 

HMSHost werkt al bijna drie jaar met informatie uit PS in foodservice. PS in foodservice wordt omgeschreven als een toegankelijk systeem. Daarnaast zijn ze erg positief over de samenwerking om samen een volledige dekking van het assortiment te realiseren. ‘Samen kan de match het best vergroot worden’ zegt Maarten.

 

Wil jij weten hoe je beter kan omgaan met allergeneninformatie? Neem contact met ons op! Dit kan via +31 (0)85 044 18 96.