bel ons +31 (0)85 044 18 96

Hoe wordt jouw informatie gevonden?

geplaatst op 07-12-2017

Klanten oriënteren zich steeds meer online. Ze willen goed op de hoogte zijn voordat ze overgaan tot aankoop. Maar helaas zijn producten nog niet altijd online vindbaar. Hiermee lopen producenten kansen mis. Zorg daarom dat jouw informatie online te vinden is. En doe dat slim: vanuit één digitale bron.

 

Jouw klanten oriënteren zich online.

Voordat klanten een nieuw product proberen of een nieuw restaurant bezoeken, gaan ze eerst op zoek naar informatie. Deze oriëntatie zorgt ervoor dat ze een weloverwogen keus kunnen maken. Een marktonderzoek van E-commerce-bureau Group7 laat zien dat oriëntatie in de eerste plaats online plaatsvindt.

Het FoodBook van PS in foodservice biedt productinformatie van meer dan 215.000 producten in de markt. Wij zien dat hierin steeds meer gezocht wordt. Hierbij wordt ook gezocht op keurmerken en geschiktheden. In het FoodBook is ‘Biologische Landbouw’ het meest gebruikte keurmerk om producten mee te zoeken. Dus ook degene die op zoek is naar Biologisch, zoekt online. Biologische producenten moeten dus zorgen dat ze online ook vindbaar zijn op een zoekterm als ‘biologisch’.

 

Uitgebreide online productinformatie verkoopt!

Afnemers zijn op zoek naar nieuwe producten, zoals bijvoorbeeld naar een lekker en gezond ontbijt. Stel je voor: je hoort van een kennis dat je de biologische granola van merk X echt een keer moet proberen. Je zoekt online op het merk om er wat meer over te lezen en eventueel direct te bestellen. Je vindt wel een beetje informatie over het merk, maar niets over de ingrediënten, voedingswaarden en keurmerken van de granola. De weinige informatie doet je enthousiasme snel verkoelen.

Je zoekt even verder. Een andere producent van granola toont wél volledig transparant heel veel informatie over zijn producten. Met mooie afbeeldingen, leuke serveersuggesties. Je bent dan wellicht bereid om meer te betalen, want op deze manier weet je wel precies wat je kunt verwachten als je het koopt.

Deze transparante productinformatie is meer nodig dan ooit. Consumenten willen weten waar het product vandaan komt, en hoe het geproduceerd wordt. Dus jouw klant moet deze informatie kunnen geven. Met veel aandacht voor overgewicht, worden voedingswaarden uitgebreid bekeken. Ingrediënteninformatie is niet alleen meer belangrijk voor allergieën, maar ook bij allerlei levensstijlen en diëten, zoals bijvoorbeeld in het FODMAP-dieet voor mensen met darmklachten. Zonder transparante productinformatie, loop je dus klanten mis. 

 

Hoe zorg je op een slimme manier voor online productinformatie?

De productinformatie die je online plaatst, moet ook nog actueel, juist en volledig zijn. En dat kost tijd.  Daarom is het handig om te zorgen dat je maar één plek hebt om de productinformatie bij te houden, en vanuit die bron de informatie naar je klanten en op je website beschikbaar te maken. Het scheelt tijd, handwerk en fouten als je één bron hebt vanuit waar je informatie doorzet. 

 

Wil jij ook online productinformatie tonen? Maar wil je hier niet te veel tijd mee kwijt zijn?
Bel ons en wij helpen je verder!